아마존의 리더십 원칙 (2021년 원문포함)

아마존의 리더십 원칙


아마존닷컴이라는 세계 최대의 온라인 쇼핑몰 기업이자, AWS등 IT 빅테크 기업으로도 유명한 아마존, 그 아마존에서 일하는 리더들의 리더십 원칙을 정리해봤습니다. 아마존 하면 떠오르는 철학인 고객에 대한 집착 그리고 절약과 행동 주의등 아마존의 기본이 되는 리더십 원칙입니다. 


아마존의 리더십 원칙


1. 고객에 대한 집착 : Customer Obsession

리더는 고객을 출발점으로 삼고, 거꾸로 일을 수행한다 (working backwards). 리더는 고객의 신뢰를 얻고 유지하는데 최선을 다한다. 리더는 경쟁자에 주목해야 하는 경우에도, 리더는 고객에게 지나칠 정도로 집착(Obsess over)한다. 


2. 주인 의식 : Ownership

리더는 주인(Owners)이다. 리더는 장기적으로 생각하고 단기적 결과를 위해 장기적 가치를 희생 시키지 않는다. 리더는 자신의 팀을 뛰어넘어 회사 전체의 이익을 위해 행동한다. 리더는 절대로 "그것은 내일이 아니다. (“that’s not my job.”) 라는 말을 하지 않는다.  


3. 발명과 단순화 : Invent and Simplify

리더는 자신의 팀에 혁신과 발명을 기대하고 요구한다. 그리고 항상 단순화(Simplify) 할 방법을 찾는다. 리더는 외적으로 알고[자각하고], 모든 곳에서 새로운 아이디어를 찾으며, '여기서는 안된다.(“not invented here.”) 는 말에 제약 받지 않는다.  우리가 새로운 것을 수행할 때에는 오랫동안 잘 못 이해될 수 있다는 점을 받아들인다. 


4. 올바름 : Are Right, A Lot. 

리더는 매우 올바른 사람이다. 그들은 강한 판단과 훌륭한 직감을 가지고 있다. 다양한 관점에서 탐색하고 자신의 믿음이 틀렸다는 것을 증명하는데 머뭇거리지 않는다. 


5. 배움과 호기심 : Learn and Be Curious

리더는 배움을 멈추지 않는다 그리고 언제나 리더 스스로 향상시킬 방법을 탐색한다. 새로운 가능성에 호기심을 두고 그것을 탐구하기 위해 행동한다. 


6. 최고의 인재를 채용하고 개발하기 : Hire and Develop the Best

리더는 모든 채용과 승진 과정에서 성과 기준을 높인다. 특별한 재능을 알아보고 그 인재가 조직 전체를 경험할 수 있도록 기꺼이 이동 시킨다.  리더는 다른 리더를 육성하고 다른 이를 가르치는 역할에 진지하게 임한다. 우리는 커리어초이스(Career Choice)와 같은 개발 메커니즘을 만들어내고 우리 사람들을 위해 노력한다. 


7. 높은 기준을 지키기 : Insist on the Highest Standards

리더는 가차 없이 높은 기준을 설정한다. 많은 사람들이 그 기준이 터무니 없이 높다고 생각할지라도. 리더는 지속해서 기준을 높이고 팀에게 고품질의 제품, 서비스 및 프로세스를 창출하도록 독려한다. 리더는 결함을 그냥 흘려보내지 않게 합니다 그리고 해당 문제들이 해결된 상태로 지속(fixed)될 수 있게 합니다. 


8. 크게 사고 하기 : Think Big

작게 사고 하는 것은 자기 충족적인 예언(a self-fulfilling prophecy)일 뿐이다.  리더는 결과를 불러오는 대담한 방향을 만들어내고 소통한다. 리더는 다르게 생각하고 고객에게 봉사하기 위해 모든 방법을 모색하다. 


9. 행동 우선하기 : Bias for Action

비즈니스에서는 속도가 중요하다. 많은 결정과 행동은 되돌릴 수 있기에 대단한 연구가 필요하지 않다. 우리는 계산된 위험을 감수하는 것을 중시한다. 


10. 절약 : Frugality

더 적은 비용으로 더 많은 것을 달성한다. 제약은 자원, 자급자족, 발명을 촉진한다. 인력 규모, 예상 규모 또는 고정 비용을 늘린다고 해도 추가로 얻을 수 있는 것은 없다. 


11. 신뢰 얻기 : Earn Trust 

리더는 주의깊게 경청하고, 솔직하게 말하며, 타인을 존중해야 합니다. 그들은 곤란하거나 당황스러울 때에도 소리 내어 스스로를 비판한다. 리더는 자신과 팀원들의 몸에서 나는 악취를 향기라고 믿지 않는다. 리더는 자기 자신의 팀원들을 최고와 비교 평가한다. 


12. 깊이 파고들기 : Dive Deep

리더는 어떤 레벨에서도 일할 수 있으며, 상세한 사항을 놓치지 않으며, 자주 점검하고, 지표와 현실의 이야기가 다른지 의심한다. 어떠한 과업도 간과하지 않는다. 


13. 타협하지 않고 헌신하기 : Have Backbone; Disagree and Commit

리더는 불편하거나 소모적이라고 해도, 자신이 동의하지 않는 결정에 정중하게 결정에 도전할 의무가 있습니다. 리더는 신념과 확신을 가지고 있습니다. 그들은 사회적인 친분을 위해 타협하지 않는다. 하지만 리더는 일단 결정이 내려지면 전적으로 헌신한다. 


14. 결과 창출하기 : Deliver Results

리더는 비즈니스의 핵심 인풋에 집중하고 적절한 품질과 적정한 시기에 결과를 창출한다. 이 과정에서 차질이 발생하는 경우에도, 리더는 상황을 극복하고 절대 안주하지 않는다. 


15. 최고의 고용주가 되기 위한 노력 : Strive to be Earth’s Best Employer

리더는 매일 매일 더 안전하고, 생산적이며, 더 다양하며, 더 적절한 작업 환경을 만들기 위해 노력합니다. 리더는 공감하고, 직장에서 재미를 느끼고, 다른 사람들이 쉽게 즐길 수 있도록 돕습니다. 리더는 스스로에게 묻습니다; 제 동료 직원들은 성장하고 있나요? 그들에게 권한을 주고 있나요? 그들은 다음에 무엇을 할 준비가 되었나요? 리더들은 직원들의 개인적 성공에 대한 비전과 책무를 가지고 있습니다. 그것이 아마존이든 다른 곳이든 말이죠. 


16. 성공과 확장 뒤에 오는 광범위한 책임 : Success and Scale Bring Broad Responsibility

우리는 차고에서 시작했지만, 더 이상 그곳에 있지 않습니다. 우리는 크고, 세계에 영향을 끼치며, 완벽과는 거리가 멀다. 우리는 우리의 행동이 가져올 부수적인 영향까지도 겸허하고 사려깊게 보아야 합니다. 우리의 지역사회, 지구, 그리고 미래 세대는 매일 매일 더 나아진 우리가 필요합니다. 우리는 고객, 직원, 파트너 및 전세계를 위해 더 나은 것을 만들고, 더 나아지고, 더 나아갈 각오로 매일 시작해야 합니다. 그리고 우리는 내일 더 나은 내일이 있다는 것을 알고 매일매일 끝맺어야 합니다. 리더는 그들이 소비하는 것보다 더 많이 창조하고, 그들이 발견한 것보다 더 나은 것을 남겨야 합니다. 





* AMAZON Leadership Principles 원문 



Customer Obsession

Leaders start with the customer and work backwards. They work vigorously to earn and keep customer trust. Although leaders pay attention to competitors, they obsess over customers.


Ownership

Leaders are owners. They think long term and don’t sacrifice long-term value for short-term results. They act on behalf of the entire company, beyond just their own team. They never say “that’s not my job.”


Invent and Simplify

Leaders expect and require innovation and invention from their teams and always find ways to simplify. They are externally aware, look for new ideas from everywhere, and are not limited by “not invented here.” As we do new things, we accept that we may be misunderstood for long periods of time.


Are Right, A Lot

Leaders are right a lot. They have strong judgment and good instincts. They seek diverse perspectives and work to disconfirm their beliefs.


Learn and Be Curious

Leaders are never done learning and always seek to improve themselves. They are curious about new possibilities and act to explore them.


Hire and Develop the Best

Leaders raise the performance bar with every hire and promotion. They recognize exceptional talent, and willingly move them throughout the organization. Leaders develop leaders and take seriously their role in coaching others. We work on behalf of our people to invent mechanisms for development like Career Choice.


Insist on the Highest Standards

Leaders have relentlessly high standards— many people may think these standards are unreasonably high. Leaders are continually raising the bar and drive their teams to deliver high quality products, services and processes. Leaders ensure that defects do not get sent down the line and that problems are fixed so they stay fixed.


Think Big

Thinking small is a self-fulfilling prophecy. Leaders create and communicate a bold direction that inspires results. They think differently and look around corners for ways to serve customers.


Bias for Action

Speed matters in business. Many decisions and actions are reversible and do not need extensive study. We value calculated risk taking.


Frugality

Accomplish more with less. Constraints breed resourcefulness, self-sufficiency and invention. There are no extra points for growing headcount, budget size or fixed expense.


Earn Trust

Leaders listen attentively, speak candidly, and treat others respectfully. They are vocally self-critical, even when doing so is awkward or embarrassing. Leaders do not believe their or their team’s body odor smells of perfume. They benchmark themselves and their teams against the best.


Dive Deep

Leaders operate at all levels, stay connected to the details, audit frequently, and are skeptical when metrics and anecdote differ. No task is beneath them.


Have Backbone; Disagree and Commit

Leaders are obligated to respectfully challenge decisions when they disagree, even when doing so is uncomfortable or exhausting. Leaders have conviction and are tenacious. They do not compromise for the sake of social cohesion. Once a decision is determined, they commit wholly.


Deliver Results

Leaders focus on the key inputs for their business and deliver them with the right quality and in a timely fashion. Despite setbacks, they rise to the occasion and never settle.


Strive to be Earth’s Best Employer

Leaders work every day to create a safer, more productive, higher performing, more diverse, and more just work environment. They lead with empathy, have fun at work, and make it easy for others to have fun. Leaders ask themselves: Are my fellow employees growing? Are they empowered? Are they ready for what’s next? Leaders have a vision for and commitment to their employees’ personal success, whether that be at Amazon or elsewhere.


Success and Scale Bring Broad Responsibility

We started in a garage, but we’re not there anymore. We are big, we impact the world, and we are far from perfect. We must be humble and thoughtful about even the secondary effects of our actions. Our local communities, planet, and future generations need us to be better every day. We must begin each day with a determination to make better, do better, and be better for our customers, our employees, our partners, and the world at large. And we must end every day knowing we can do even more tomorrow. Leaders create more than they consume and always leave things better than how they found them


Updated: July 1, 2021. For the latest version: http://www.aboutamazon.com/about-us/leadership-principles



 

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